Nazwa nacji: Imperium Ozukaardrum
Rasy:
Krasnoludy - Stanowią niezaprzeczalną większość w imperium. Naród, który prężnie rozbudował swoje siedziby pod ziemią i łańcuchem górskim. Dumny ze swojej rasy, a przede wszystkim honoru. Ten niski i krępy lud znany jest ze swojego uporu oraz siły jak i ciągutek w gromadzeniu kapitału oraz rozwoju technologicznemu. Krasnoludy posiadają wrodzoną odporność na magię, lecz idzie to wraz z kosztem braku możliwości korzystania z niej, wiec postawili na rozwój technologiczny.
Gnomy - Rasa szlachetna i równie starożytna. Gnomy mimo iż są nieco niżsi od swoich kuzynów krasnoludzkich i względnie są słabsi pod względem fizycznym przodują w myśli technicznej. Niektórzy twierdzą, że to gnomy są głównymi uczonymi i rasą, którą napędza Imperialny rozwój w sztukach magicznych.
Niziołki - Zamieszkują w większości powierzchnie Imperium, również są nazywani kuzynami krasnoludów i trzymają się ich za pan brat. Mimo swojego pokojowego nastawienia często są gotów sprostać zadaniom czysto wywiadowczym oraz militarnym. Zajmują się głównie uprawą roli i handlem.
Ludzie - Są mniejszością w imperium, lecz nie odczuwają żadnej konkretnej dyskryminacji. Żyją wraz z niziołkami na powierzchni imperium zajmując się również głównie uprawą czy rzemiosłem.
Ustrój
:
Monarchia parlamentarna - W kraju panuje ustrój najbardziej zbliżony do Monarchii parlamentarnej, gdzie na posiedzenia parlamentu mają prawo wejść przedstawiciele klanów krasnoludzkich ( po 2 na klan ), gnomów (6), niziołków (6) i ludzi (3). Mimo dysproporcji w przedstawicielach to Cesarz jest głównym ośrodkiem mocy ustawodawczej, wykonawczej, sądowniczej i mimo, że jest w stanie sam bez parlament wprowadzać wszelkie zmiany przejęło się respektować prawa i nadania różnym grupom społecznym stąd też wziął się parlament, a król jest ośrodkiem rozsądzającym wszelkie ustawy, zmiany czy kierunek nadanej polityki. Jednak członkowie parlamentu posiadają możliwość zawetowania decyzji cesarza przy ~60 % zgodności parlamentu.
Model ekonomiczny:
Wolny rynek. Krasnoludy, ludzie, gnomy czy niziołki cenią swoją swobodę gospodarką i ekonomiczna. Wszelkie zmiany czy wprowadzenie ograniczeń kończyło się wrzawą w parlamencie i tak zostało. Ekonomia i handel jest wolny oraz niezawisły. Co prawda władza, ma możliwość interwencji, lecz ta nigdy nie została jeszcze przyjęta w dobry sposób.
Kultura:
O kulturze, można by pisac i pisać poświęcając na ten temat parę ksiąg, lecz w streszczeniu, można by rzecz:
Krasnoludy - Szczególną wartość przywiązują do swoich praw i obowiązków. Uważając by nie skalać swojego honoru. W wielu kręgach zarówno klanowych i poza klanowych przyjęło się, że lepiej zginąć niż splamić swój honor. Krasnoludy przede wszystkim parają się wojaczką i wydobywaniem dóbr, które skrywa ziemia tworząc w ten sposób gigantyczne kopalnie oraz miasta. Idealnie kulturę krasnoludów opisuje Fragment księgi "Kamienne sale krasnoludów", autorstwa brata Maximusa, uczonego zakonu.
W okresie mych badań, prowadzonych pośród krasnoludów zrozumiałem, że ich system społeczny jest równie twardy, jak kamień, który je otacza. Od znajdującego się najniżej w hierarchii służącego, aż po cesarza Ozukaardrum, każdy krasnolud należy do jakiejś kasty i ma sztywno ustaloną pozycję, która określa co mu wolno, a czego nie. Zafascynowało mnie wtedy, że dumne i uparte krasnoludy zostawiły furtkę dla najniżej nawet członków społeczeństwa, dzięki której mogą oni ominąć system kast i osiągnąć najwyższe zaszczyty. Każdy krasnolud, który dokona czegoś wielkiego, może zostać wyniesiony do rangi patrona, która znajduje się w hierarchii ponad wszystkimi innymi stanami.
Ci, którzy zostają patronami są w zasadzie uznawani za żyjących przodków. Ich słowa są traktowane jak świętość, a krasnoludy uznają ich za bogów. Rodziny, które zostaje wyniesione wraz z nimi, stają się założycielami nowych Unii szlacheckich. Wszystkie krasnoludzkie rody szlacheckie wzięty swój początek od patrona założyciela. To jednak rzadkie wydarzenie. Podczas mego pobytu dowiedziałem się, że przez całe pokolenia do rangi patrona wyniesiono tylko jedną osobę: kobietę-kowala o imieniu Branda, uhonorowaną za wynalezienie bezdymnego węgla.
Podczas mojego pobytu spotkałem Patronkę Brandę tylko raz i muszę powiedzieć, że było to raczej dziwne wydarzenie. Okazała się być kobietą o wybuchowym charakterze, odzianą w najlepsze stroje i najwspanialszą biżuterię. Poruszała się w otoczeniu członków swego rodu i najwyraźniej była uznawana za osobę wyżej postawioną, niż ktokolwiek ze szlachty. Może nawet wyżej, niż sam cesarz. A jednak mimo to sprawiała wrażenie, że nie znajdowała w tym wszystkim ani odrobiny przyjemności. Wygląda na to, że ciężar legendy jest doprawdy wielki.
Posągi przedstawiające patronów można znaleźć w całym Ozukaardrum. Nigdzie nie są jednak tak wyeksponowane, jak w Komnacie Bohaterów, przez którą przechodzi się po przybyciu z powierzchni. Widok zapiera dech w piersiach. Wspaniałe dzieła sztuki kamieniarskiej zdają się podtrzymywać sufit. Uważam, że ich zadaniem jest zrobić wrażenie na gościach odwiedzających Ozukaardrumi zapoznać z wszystkimi wielkimi krasnoludami, którzy już odeszli. Ma także sprawić, by wszystkie krasnoludy, które wybierają się na powierzchnię, pamiętały o tym, co zostawiają za sobą.Mimo podziałów na casty wśród krasnoludów podobnego podziału nie można zauważyć wśród gnomów, niziołków czy ludzi, którzy preferują bardziej zliberalizowany tryb życia. Co nie zmienia faktu, że pośród pozostałych ras również występuje arystokracja, która posiada te same prawa i obowiązki co krasnoludy.
Podział społeczeństwa:
Podział społeczeństwa jest stosunkowo prosty, lecz tym podstawowym jest : Krasnoludy/niziołki / gnomy / ludzie - Klany / arystokracja / mieszczanie/ rzemieślnicy / plebs. Jednak mimo swoich statusów społecznych każda grupa posiada te prawa i obwiązki, lecz posiadają różne przywileje, które również świadczą o ich statusie. Warto wspomnieć, że podstawowe prawo dotyczy wszystkich bez względu na stan. Stąd też były przypadki wygrywania procesów sądowych przez chłopa, który przeciwstawił się szlachcicowi, który łamał jego podstawowe prawa.
Cechy społeczeństwa:
1. Mieszane
2. Honor
3. Nauka
Wierzenia: Wśród Krasnoludów i Gnomów panuję wiara w patronów. Nigdyś niezwykłych wynalazców, którzy przysłużyli się w jakiś sposób kraju. Każda grupa społeczna posiadają swoich patronów niezależnie czy arkadiów magicznych, rzemieślników czy zwykłych górników. Wiara w przodków daję ogólną stabilizacje i jest kontynuowana od zarania dziejów.
Historia: Mówi się, że za założenie Imperium Ozukaardrum odpowiedzialny jest klan Haladar, który przywędrował w te góry w celu założenia własnej siedziby / kopalni klanu, która z czasem zaczeła prosperować, a krasnoludy z różnych części świata gromko ciągnąć. Nie było rzecz jasna cukierowo. Ziemia ta została wydarta, ogrom, orkom, goblinom. Walki często były zaciekłe i krwawe z tego też powodu społeczeństwo jest mocno zmilitaryzowane, a kraj jest poznaczono licznymi fortecami lądowymi, które są połączone podziemnymi ścięzkami, a dalsza historia? Nic szczególnego prócz tego co każde królestwo przezywało czyli swoje wzloty i upadki oraz potężne kampanie wojskowe.
Władca/organ rządzący: Obecnym cesarzem jest Gruldar z klanu Kazi’grom. Tytuł cesarza jest dziedziny i wybierany na posiedzeniu parlamentu z pośród potomków cesarza. Parlament posiada władze władzę ustawodawczą i wykonawczą, która jest współdzielona z Cesarzem. Wszelkie decyzje czy dyskusje są w parlamencie są rozwiązywane przez głosowanie. By ustawa/ dekret czy inne wszelkie zmiany przeszły wymagane jest w parlamencie min 55 % poparcie w parlamencie + decyzja cesarza.
W razie śmierci Cesarza na okres bezkrólewia do momentu wyboru nowego cesarza to parlament sprawuje władze.
Ważne osobistości: Gruldar z Klanu Kazi’grom – Cesarz, który rządzi od 15 lat. Zdobył sobie przychylność prawie całej arystokracji, a ci, którzy mimo, że są mu przeciwni szanują go oraz jego zdanie. Również swoimi płonnymi przemówieniami nie raz inspirował lud cesarstwa niezależnie od rasy czy poglądów.
Baruk z klanu Huriz – Przewodniczący klanów krasnoludzkich. Wiekowy mędrzec o wielkim poparciu, który otwarcie wspiera Cesarza. Mimo wielu różnic w poglądach politycznych zawsze udaje się im odnaleść kosensus. Również jeden z najbardziej zaufanych ludzi. ( Kilka ciekawosktek: Widziano go jak otwarcie kłócił się z cesarzem. Nie raz wspólne zaglądali do kufla. Niektórzy twierdzą, że stali się przyjaciółmi. Ich dzieci zostały związane małżeństwem. Córka Baruka wyszła za mąż za następce Barula)
Barul z Klanu Kazi’grom – Obecny najstarszy syn i faworyt do objęcia tronu. Znany jest z niezwykłych umiejętności walki orężem jak i zmysłu taktycznego, który jest zafascynowany rozwojen technologicznym szczególnie w kierunku wojskowym. Szczególnie jest znany ze impulsywnego charakteru o i chęci ekspansji
Grumdir z Klanu Kazi’grom – Drugi syn pod względem wieku. Jest kompletnym przeciwieństwiem brata. Zwolennik handlu i rozwoju wewnętrznego. Z wykrztałcenia inżynier i projektakt. Znany z paru wynalazków z dziedziny górncitwa.
Zavis Z klanu Kazi’grom – Najmłodszy syn, który jest kaleką i nie może chodzić. Znany ze swoich umiejętności administracyjnych oraz zmysłu handlowca jak i sporej wiedzy z dziedziny prawa. Mimo swoich braków fizycznych posiada szerokie uznanie wśród uczonych w kraju.
Heros:
Kurizh’ar z Klanu Hazriazk – Wspaniały inżynie oraz wynalazca, który specjalizuje się głównie w hutnictwie oraz górnictwie. W wolnych chwilach „ponoć” projektuje nowe typy uzbrojenia. Znany jest z rozwagi oraz minimalizacji kosztów jak i doskonałej logistyki.
[/b]Militaria:[/b]
Głównymi oddziałami imperium są Legniony, które dzielilą się na :
• Kohorty
• Manipułów
• Centurie
Z racji, że krasnoludy oraz gnomy czy niziołki nie są w stanie dosiąść konia koncepcja jazdy została zarzucona i stosuję się ją głównie jako wsparcie z czego ta jest złożona z ludzi. ( lekka kawaleria )
W wyniku potrzeby podniesienia standardu piechura ten został zakuty od stóp do głów w cieżkie pancerze i został wyposażony w pawęże dzięki, którym krasnoludzcy żołnierze są praktycznie całkowicie zasłonięci. Imperium krasnoludzkie przywiązuje szczególną uwagę jakości żołnierza, a nie ilości co zostało nie jednokrotnie udowodnione podczas starć z wrogami rasowymi takimi jak orkowie, trole, ogry czy gobliny. Do przełamywania wrogich pozycji są jednak używane ciężkie wozy bojowe ( okute żelazem ). Wojsko było od zawsze konieczne, wiec było stawiane w pierwszym miejscu. Również cechą atutową okazała się szybka mobilizacja.
Również została utworzona elita. W postaci gwardzistów, którzy nie są liczni, lecz ich sprzęt siła i wyszkolenie stawiają ich na samej górze w skuteczności bojowej oraz moralach. Jednak za silną armią zawsze podążały koszty oraz ich minimalizacja. W ten sposób został opracowany 3 miesięczy pobór. Każdy obywatel ma obowiązek przejścia 3 miesięcznego szkolenia po czym, może spróbować zaciągnąć się do armii.
Zastosowanie magii: Mieszana
Klimat: Górski
Charakter państwa: Kontynentalny