Tivar PBF
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Tivar PBF

Rozwiń państwo i zdobywaj inne w świecie Tivaru!
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Vaiar - Księstwo venirskie

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
Vaiar

Vaiar


Liczba postów : 72
Join date : 18/02/2015

Vaiar - Księstwo venirskie Empty
PisanieTemat: Vaiar - Księstwo venirskie   Vaiar - Księstwo venirskie Icon_minitimeCzw Lut 19, 2015 12:28 am

I. Księstwo venirskie
Vaiar - Księstwo venirskie 1859680
Motyw muzyczny


II. Rasy

Zimne księstwo Veniru zamieszkują dwie rasy. Są to:

Vaiar - Księstwo venirskie 20141211111357-253a5d76
1. LUDZIE

Jasnoocy, jasnowłosi Venirzy, dalecy mieszkańcy Północy, nazywani również Nordmannami. Przyzwyczajeni do srogich mrozów i ciężkich zim stali się panami tajgi i opanowali trudną sztukę uprawy roli i hodowli zwierząt na zmrożonej ziemi. Pomimo trudów i ciężkiej egzystencji zwykli Venirzy są zwykle dosyć pogodnymi i optymistycznymi ludźmi, oczekującymi zawsze na powrót Słońca i jego promieni.


Vaiar - Księstwo venirskie 1859689
2. YSALFY

Ysalfy, albo w języku ludzi - śnieżne elfy to mały lud mądrych, pięknych i wszechstronnie uzdolnionych istot. Od tysięcy lat żyją na lodowych pustkowiach, kształtując lód i śnieg wedle własnych upodobań. Sprzymierzyły się w dawnych czasach z ludem Venirów, którzy jako jedyni ludzie nie starali się ich wytępić i szanowali ich prawa. Typowy Ysalf jest nieco niższy i mniej silny fizycznie od człowieka, ale zwykle nadrabia to albo umiejętnościami magicznymi albo żwawością.



III. Ustrój
Vaiar - Księstwo venirskie 1859693

Księstwo venirskie to rodzaj monarchii dziedzicznej, z dużym udziałem Wiecu. Księstwo jest reprezentowane przez Księcia, zajmującego się głównie prowadzeniem polityki zagranicznej i dbaniem o bezpieczeństwo krainy. Pełni on także obowiązki związane z przeprowadzaniem ceremonii religijnych. Sprawami wewnętrznymi Księstwa zajmuje się Wiec. Wiec jest podzielony na trzy stronnictwa - Księcia, posiadającego jeden głos, reprezentantów Venirów, którzy wspólnie dysponują jednym głosem oraz przedstawicieli Ysalfów, również dysponujących jednym głosem. Na Wiecu zwykle wybiera się także Kanclerza - zarządzającego skarbem i funduszami Księstwa, a także decydującego o terminach zgromadzeń. Na Wiecu rozpatruje się również petycje i prośby od osób prywatnych i organizacji. Władzę sądowniczą sprawują wybierani przez wsie i miasta Starsi, a także Biali Wędrowcy - wędrowni kapłani i mędrcy, znający prawo zwyczajowe i religijne zwykle na pamięć. Każde miasto czy osada dysponuje zwykle innymi prawami (chociaż są one często bardzo podobne), a niektóre opierają się zupełnie na prawie przekazywanym w sposób ustny.

Skalny Tron może odziedziczyć wyłącznie ktoś spokrewniony z dynastią książęcą, jednak musi on najpierw otrzymać namaszczenie z rąk tak zwanego Białobrodego - czyli najstarszego rangą Białego Wędrowca. Dlatego często występuje precedens, w którym tronu nie dziedziczy pierworodny syn, lecz drugi czy trzeci, a zdarzały się sytuacje, w których zasiadała na Skalnym Tronie kobieta. Dopiero po ceremonii namaszczenia monarcha może zasiąść na Skalnym Tronie i założyć Białą Koronę.



IV. Model ekonomiczny
Vaiar - Księstwo venirskie 1859701

Venirzy i Ysalfy cenia sobie swobodę w działaniu, dlatego każdy kto próbował wprowadzić władzę w Księstwie władzę feudalną czy jakąś formę dużych regulacji ekonomicznych, kończył zwykle z widłami bądź lodowymi strzałami w brzuchu. Podatki też są różne, zwykle są to tzw. podatki celowe, nakładane gdy Książę czy Wiec chcą osiągnąć coś konkretnego - na przykład wybudować garnizon. Książę nie pobiera bezpośrednich podatków od swoich poddanych. Wymaga jedynie tylko tyle, by władze danej prowincji płaciły wymaganą daninę.

Podstawą ekonomii Księstwa jest rolnictwo. Venirzy to mistrzowie uprawy roli i hodowli zwierząt na północy - o dziwo, wychodzi im to znacznie lepiej niż w ciepłym klimacie. Zawdzięczają to specjalnym technikom, naukom Ysalfów a także, jak twierdzą niektórzy, błogosławieństwom ich bogów. Najczęściej hodowane są pszenica, ziemniaki i len. Ze zwierząt natomiast hoduje się najczęściej krowy i owce - dla ich mięsa, mleka i ciepłych skór/wełny. Venirskie sery uchodzą za majsterszyk serowarstwa i rzadko znajdują sobie równych. Duże znaczenie dla rolnictwa mają lasy - to tam zdobywa się drewno, pachnące zioła i korzenie, słodki miód, mięso i skóry dzikich zwierząt.

Jeśli chodzi o rzemiosło - to głównie wydobycie żelaza i jego obróbka - na narzędzia rolnicze i górnicze, ale także na broń i pancerze. Ysalfy produkują natomiast wspaniałą biżuterię - głównie za pomocą swoich magicznych zdolności. Lód obrobiony ich dłonią się nie topi (chyba że przypalany nad ogniem..), a co najważniejsze - jest przyjemny w dotyku dla skóry i nie drażni jej. Tego typu biżuterię często wysadza się drogimi kamieniami.

Handel odbywa się głównie w miastach, a usługi finansowe nie są zbyt rozwinięte. Nie istnieje zorganizowana bankowość - Venirzy i Ysalfy brzydzą się tego typu instytucjami, a pieniądze pożycza się głównie od bogatych domów kupieckich, na określonej umowie. Prawo zwyczajowe nakłada jednak odgórny limit na odsetki w tego typu umowach. Waha się on od 5-10%, zależnie od prowincji. Venir posiada rozwiniętą sieć dróg. Często w trakcie podróży da się natknąć na stare karczmy i gospody, w których wędrowcy mogą zażyć odpoczynku, a handlarze niekiedy wymienić swoje towary.



V. Kultura
Vaiar - Księstwo venirskie 1859712


Kultura Venirów i Ysalfów powstała w oparciu o ich wspólną historię i religię, w której czci się cykl pór roku (a szczególnie dwie z nich - wiosnę, czas narodzin i zimę - czas odpoczynku. Mieszkańcy Księstwa zawsze starają się być blisko natury - domy na wsi często porośnięte są trawami czy pnączami, oczywiście w sposób estetyczny, a nie sugerujący ruinę. Rodzina odgrywa ogromną rolę w życiu przeciętnego mieszkańca królestwa, nie ważne czy to Venir czy Ysalf. W rodzinie najważniejszą rolę pełnią matka - odpowiedzialna za odprawianie rytuałów i świąt a także wpajanie swemu potomstwu Tradycji, oraz ojciec - który z kolei zapewnia utrzymanie i wprowadza dzieci w tajniki fachów. Małżeństwa są monogamiczne, a przemoc męża wobec żony czy rodzica względem dziecka (a także na odwrót) jest traktowana jako najwyższe świętokradztwo i surowo karana.

Wśród mężczyzn bardzo popularne są brody - różnego rodzaju, długie, przystrzyżone, krótkie. Wśród kobiet popularne są natomiast długie włosy - niektóre nie ścinają swoich przez całe życie. Oczywiście, popularna jest niezwykła biżuteria i wyroby sztuki produkowane przez Ysalfy. Najczęściej noszonymi kolorami strojów są biały, zielony i czerwony. Ale zdarzają się również barwić stroje na czarno czy niebiesko. Każdy kolor ma swoją symbolikę - np. biały oznacza czystość ducha, zielony - jego płodność, a czerwony - żar.

Jak wygląda sprawa mieszania się ras? Generalnie to dosyć rzadkie przypadki. Ysalfy nie odczuwają pociągu do krótkowiecznych Venirów, z kolei Venirowie niekoniecznie przepadają za melancholijnymi nastrojami w które wpadają Ysalfy. Wyjątek to dynastia książęca, której członkowie często żenią się z Ysalfami i sami od stuleci są mieszańcami. Zdarzają się też rzadkie, indywidualne przypadki, ale niewiele się o tym słyszy.



VI. Podział społeczeństwa
Vaiar - Księstwo venirskie 1859714

1. Arystokracja i wojownicy - o przynależności do arystokracji decydują głównie zasługi i tradycja, nie wiążą się z tym żadne konkretne przywileje, oczywiście z wyjątkiem szacunku. To ta warstwa społeczeństwa najczęściej prowadzi do walki wojska Księstwa - wszak na tym się najlepiej znają.
2. Poddani - czyli wszyscy, poczynając od chłopów a kończąc na bogatych kupcach. Mają takie same prawa i takie same obowiązki - wśród których jest między innymi wierność wobec Korony, Bogów i Rodziny. Wierność wobec korony realizuje się poprzez płacenie podatków czy służbę w armii.
3. Biali Wędrowcy - oddzielna klasa społeczna, posiadająca swoje przywileje w postaci władzy sądowniczej i wyjęcia spod systemu podatkowego. Biali Wędrowcy to kasta kapłańska, zajmująca się nauczaniem tradycji, ysalfskiego alfabetu, przechowywaniem nośników prastarej wiedzy i rozstrzyganiem sporów. Cieszą się ogromnym szacunkiem wśród populacji Księstwa. Mają własną, wewnętrzną, nieznaną dla większości hierarchię. Wiadomo jedynie że najwyższym spośród nich nosi tytuł Białobrodego i jako jedyny z nich nie podróżuje, rezydując w skromnej, drewnianej świątyni w Słonecznym Gaju. Warto zaznaczyć że nie są tak nazywani od koloru swoich szat, lecz włosów.


VII. Cechy społeczeństwa

1. Mieszane
2. Tradycja
3. Rolnictwo



VIII. Wierzenia
Vaiar - Księstwo venirskie 20100919232029-796de3bf


Wierzenia Veniru są wierzeniami politeistycznymi i opartymi na wiedzy przekazywanej w sposób ustny. Miejscami kultu są kamienne kręgi, lasy, gaje a także ogrody. Ku czci bogów i przodków budowane są także świątynie. Mieszkańcy Veniru czczą swoich niezliczonych przodków, będących patronami różnych dziedzin życia (np. wojaczki) ale największe hołdy oddaje się czterem głównym bóstwom, odpowiadającym czterem porom roku. Są to:

Biały Pan - władający wiosną i budzący się każdego roku wraz ze światłem słonecznym. To dzięki niemu może nadejść nowe życie. Umiera każdej jesieni, by znowu powrócić wiosną. Jego żywiołem jest ogień.
Kwietna Pani - władająca latem, małżonka Białego Pana. To ona, niczym czuła matka, opiekuje się życiem które już rozkwitło i dba o jego rozwój. Jej żywiołem jest woda.
Żniwiarz -  władający jesienią i kojarzony ze śmiercią. Nie jest jednak bóstwem negatywnym - to on zbiera dojrzały plon a jego sierp przerywa życie tylko wtedy, gdy jest już dojrzałe. Jego żywiołem jest ziemia.
Śnieżna Dama - władająca zimą i dająca odpoczynek ziemi, konserwująca ją na kolejne przyjście Białego Pana, a co za tym idzie - życia. Jej żywiołem jest powietrze.

Venirzy wierzą w reinkarnację - uważają że po śmierci każdy przechodzi do królestwa Śnieżnej Damy, gdzie może odpocząć i poczekać aż Biały Pan zabierze go ze sobą na ziemię. Rolę kapłanów pełnią Biali Wędrowcy, o których mowa jest wyżej.




IX. Historia
Vaiar - Księstwo venirskie 1859721

W dawnych czasach terytorium Księstwa podzielone było na cztery oddzielne państwa - trzy ludzkie plemiona i królestwo Ysalfów. Ludzkie plemiona zajmowały się swoimi sprawami i starały się unikać wyżej rozwiniętych Ysalfów, których się obawiali. Jednak w pewnym momencie w królestwie Ysalfów wybuchła krwawa wojna domowa. Śnieżne elfy podzieliły się na trzy frakcje - jedna z nich, Płomieniści, apelowali o całkowite porzucenie dotychczasowych tradycji i religii i zastąpienie ich magią ognia. Nie zgadzały się z tym Cienie, które wolały starą wiarę, ale chciały rozszerzyć swoje panowanie na ludzkie plemiona poprzez manipulację i sprowokowanie ich do walk między sobą. W opozycji do wszystkich stał Kwiecisty Dwór, reprezentujący stare wartości. Płomieniści rozpoczęli krwawe walki, a miasta i lasy Ysalfów spłynęły krwią i ogniem. Cieniści natomiast zdołali pozyskać dla swojej sprawy dwa ludzkie plemiona, których miana zostały zapomniane poprzez stulecia. Kwiecisty Dwór zmuszony został do ucieczki, a uciekł, jak można się domyślić, do przodków współczesnych Venirów.

Plemię Venirów było rządzone przez wodza Belena zwanego Krukiem. Belen i jego ludzie wyznawali wiarę identyczną do tej Ysalfów i traktowali ich jak dobrych sąsiadów. Kwiecisty Dwór poprosił swoich sąsiadów o wsparcie w konflikcie, gdyż sam nie miał żadnych szans w starciu z Płomienistymi czy Cieniami. Belen zgodził się, pod jednym warunkiem - że poślubi przywódczynię Dworu, a Elfy nauczą Venirów swoich sztuk przeżycia w trudnym klimacie. Ysalfy nie miały większego wyboru i musiały przystać na propozycję. Venirzy byli silniejsi i bogatsi od pozostałych ludzkich plemion a do tego dysponowali wsparciem ysalfskich magów i szermierzy. Mimo to woleli poczekać aż Płomieniści i Cienie wykrwawią się - i wtedy uderzyć. Jak postanowiono, tak zrobiono. Buntownicy zostali zmiażdżeni, a ludzcy konkurenci Venirów zmuszeni do ucieczki. To był początek Księstwa Veniru - niewielu Ysalfów przeżyło, a ich królestwo zostało zupełnie spopielone przez Płomienistych, dlatego zdecydowali się połączyć siły z ludźmi, którzy im pomogli.

Księstwo istnieje już wiele stuleci, a dynastia Belenidów rządzi po dziś dzień, sprawując władzę nad Venirem w myśl Tradycji i nauk Czterech Bogów.



X. WŁADCA
Vaiar - Księstwo venirskie 20141004145728-7f40c969
Aetan II Belenid

- Mistrz Magii
- Mistrz Oręża
- Dobry Organizator

Aetan II Belenid został namaszczony przez Białobrodego Yvetusa zaledwie rok temu. Książę liczy sobie dwadzieścia pięć lat i chociaż wyglądem nie wyróżnia się od zwykłych Venirczyków, to ma w nim przewagę ysalfska krew - czemu zawdzięcza dryg do magii. Znany jako dzielny rycerz i wojownik, który wielokrotnie dowiódł swoich umiejętności, a także kompetentny administrator - czego dowodem rozkwit wsi, które w zarząd przeznaczył mu jego ojciec a poprzedni książę, Visenid.



XI. WAŻNE OSOBISTOŚCI
Vaiar - Księstwo venirskie 350px-Jonny_Klein_Small_Council_Chamber

Białobrody Yvetos - obecny przywódca zakonu Białych Wędrowców, posiada decydujący głos w kwestiach wiary, prawa i obyczajów.
Kanclerz Laennis - wybrany przez ostatni Wiec, jeden z Ysalfów którzy objęli tą zaszczytną funkcję.
Szeryf Verrick - Verrick pochodzi z chłopstwa, jednak był zawsze dosyć zdolnym i uczciwym człowiekiem. Od lat sprawuje funkcję Szeryfa i kieruje działaniami Straży Książęcej.



XI. HEROS
Vaiar - Księstwo venirskie 20100919204326-33654b33
Baron Morgan "Niedźwiedź" Hrattyd

Hrattydowie byli i są bogatym rodem z siedzibą w granicznej twierdzy znanej jako Niedźwiedzi Kieł. Panują u nich bardzo stare tradycje militarne, czego dowodem jest Morgan Hrattyd zwany "Niedźwiedziem" - nie z powodu wzrostu i siły, ale odwagi i chytrości działania. Jest prawdopodobnie najlepszym dowódcą jakiego posiada Księstwo, czego wielokrotnie dowiódł w walkach z różnego typu najeźdźcami. Hrattyd to niepodważalny geniusz taktyczny.


XII. MILITARIA
Vaiar - Księstwo venirskie 1859730
Biała Gwardia - elita Veniru.

Venirowie zawsze stawiali bardziej na jakość niż na ilość, a ich armia jest tego odzwierciedleniem. Ludzie pełnią zwykle funkcje mięsa armatniego, ciężkiej piechoty i kawalerii a ich zadaniem jest zwykle zmiażdżenie przeciwnika bądź zatrzymanie go w miejscu, dopóki jednostki wsparcia nie zajmą się powstrzymanym wrogiem.

Ysalfowie natomiast formują właśnie głównie te jednostki wsparcia - łuczników i Poskramiaczy Lodu - rodzaj magów. Łatwo się domyślić, jaka jest ich rola w venirskiej armii. Ysalfowie niekiedy także dołączają do elitarnych formacji Księstwa, gdzie ich finezja i zwinność także mogą się przydać.


XIII. ZASTOSOWANIE MAGII
Vaiar - Księstwo venirskie 20100919233343-53d5d6f9
Rzeźbiarz Lodu

Jest ono mieszane. Ysalfowie władają magią żywiołów, jak nakazuje ich wiara. Do perfekcji jednak opanowali magię lodu - potrafią go dowolnie kształtować. Rzemieślnicy, którzy się tym zajmują nazywani są Rzeźbiarzami Lodu. Natomiast ci, którzy mroźnej magii używają w celach wojennych znani są jako jego Poskramiacze.

Pozostałe typy magii używane są głównie w celach gospodarczych - na przykład aby zapewnić ciepło czy pomóc wzrastać plonom. Tym zajmują się głównie Venirowie, którzy zdołali opanować te tajniki magii, lecz nie są w stanie dorównać swoim ysalfskim mistrzom w dziedzinie mroźnych arkanów.


XIV. KLIMAT
Vaiar - Księstwo venirskie 1859732

Około połowy terytorium Księstwa przeżywa w miarę ciepłe wiosny i lata, ale bardzo mroźne zimy. Pozostała część to albo tundra, w której przez większość roku panuje chłód i leży śnieg, albo zupełnie lodowe pustkowia, w których mieszkają jedynie drobne społeczności Ysalfów, zajmujące się rzeźbieniem lodu, bądź ludzcy górnicy zajęci wydobyciem żelaza.


XV. CHARAKTER PAŃSTWA

Kontynentalny.
Powrót do góry Go down
Umrzyk
Admin
Umrzyk


Liczba postów : 279
Join date : 18/02/2015
Age : 27

Vaiar - Księstwo venirskie Empty
PisanieTemat: Re: Vaiar - Księstwo venirskie   Vaiar - Księstwo venirskie Icon_minitimeCzw Lut 19, 2015 12:47 am

Akcept.

Modyfikator:

Mroźne imperium - z racji naturalnego przystosowania Venirów i Ysalfów do ogólnie panującej zimy, jakiekolwiek działania celujące w kolonizację lodowych pustkowi czy bezkresnych tundr mają większą szanse na powodzenie.

Koszt utrzymania wojsk: 20%.

Baron Morgan "Niedźwiedź" Hrattyd - przebiegłość i geniusz taktyczny tego arystokraty jest powodem zwiększonej szansy na zwycięstwo w walkach obronnych z państwami innych graczy oraz NPC, gdy sam baron dowodzi defensywą. Limit użyć herosa na turę: 2.
Powrót do góry Go down
https://tivar.forumpl.net
 
Vaiar - Księstwo venirskie
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Tivar PBF :: Sprawy techniczne :: Rekrutacja-
Skocz do: