Akar’ri - są dymorficznie płciowym gatunkiem. Zamiast męskiej i żeńskiej płci, są rozłożone na Alfy i Bety. Akar’ri swoim fizycznym wyglądem przypominają naprawdę wysokie kobiety. W porównaniu do szarego człowieka, Akar’ri może wydawać się czymś w rodzaju gigantki. Średni wzrost Alfy sięga od 7’dmiu do 8’miu stóp. Te Alfy, które przypisują sobie rodowód sięgający Starych Szlacheckich Domów często są jeszcze większe, niekiedy osiągając 9’ęć stóp wzrostu. Bety są zazwyczaj o wiele mniejsze, ale wciąż nieco wyższe od ludzkich kobiet, rzadko kiedy jednak wyrastają ponad 6’ść stóp. Skóra Akar’ri zazwyczaj przybiera kolor głębokiej czerwieni, brązu, różu a czasem fioletu. Posiadają wyjątkowo mocne w kolorze, czerwone bądź fioletowe oczy oraz silne, długie ogony - u Alfy zakończone kolcem. Jeśli chodzi o włosy, są one zazwyczaj bardzo ciemne, najczęściej czarne. Alfy Akar’ri są naturalnymi hermafrodytami, zdolnymi do rodzenia. Co gorsze, są zdolne do kopulacji z większością humanoidalnych bytów. W przypadku Bety, wszystkie są pełnymi samicami.
Obydwie kasty Akar’ri posiadają parę wspólnych cech – są o wiele wytrzymalszy niż ludzie, posiadając grubą skórę ze względu na klimaty z których pochodzą i w których aktualnie żyją. Są zdolne wytrzymywać wyjątkowo nieprzyjazne warunki, oraz są cholernie ciężkie do zabicia. Alfy ze względu na swoją posturę posiadają wielką siłę, gdzie w przypadku Bety, zapewne ze względu na mniejsze ciała i ciągłe zagrożenie ze strony dominującej kasty, są raczej szybkie i zręczne.
Akar’ri uznaja się za istoty stojące najwyżej w drabinie ewolucyjnej, gdzie inne rasy są dla nich zwyczajnym bydłem, chyba że są na tyle zorganizowane by przedstawić sobą zagrożenie. Wszystkie Akar’ri są mięsożercami , jedzą mięso i tylko mięso, nieważne czy należało one do zwierzęcia, człowieka czy jednego z ich własnej rasy. Oczywiście, oficjalnie zaprzeczają wszelkim plotkom na temat pożerania humanoidów, jednak wśród Dominium prężnie pracuje Czarny Rynek, gdzie potrzebujący odpowiedniej przekąski, za odpowiednią cenę, tak znajdzie.
Ustrój:
Dominium włada Dom Aznar’ra , składający się prawie całkowicie z Alf– a tym Domem włada Dominator. Słowo domu Aznar’ra jest prawem, a prawo jest płynne i zmienia się w zależności od potrzeb Dominium. Jedynym stałym elementem jest Stary Kodeks:
- Ukarz się przed władzą Aznar’ry I jej dzieci. - Nie zabieraj tego czego nie potrafisz zachować. - Zabijaj tylko gdy grozi ci śmierć. - My nie zabijamy bezbronnych, chorych, upośledzonych oraz ciężarnych. - Nie rozpoczynaj dyskusji, której nie potrafisz zakończyć, jakkolwiek to źle dla ciebie świadczy. - Konflikty rozwiązywane są przez krew, jeśli nie da się dojść do słownego konsensusu.
Dom Mal’eth – jego zadaniem jest pilnowanie by respektowane było prawo wśród Dominium; To oni interpretują i wprowadzają słowo Domu Aznar’ra w życie Dominium.
Dom Zel’zana – złożony praktycznie w całości z Bet: to z niego wywodzą się najzdolniejsi słudzy, pomocnicy, prostytutki, szpiedzy i zabójcy. Posiadać Bete z domu Zel’zana pod swoim domostwem jest sporym wyznacznikiem luksusu i honoru dla każdej Alfy.
Dom Tra’zarna – ten dom posiada swoje honorowe miejsce wśród władzy, jednak celem jego istnienia jest kontakt z rodzimym planem egzystencji. Magowie i inni adepci Ukrytych Sztuk należą do tego domu, chociaż znajduja się tu także łowcy skarbów, którzy żyją z odnajdywania i odzyskiwania potężnych magicznych artefaktów czy przedmiotów. Z biegiem czasu, Dom Tra’zarna stracił jednak na liczebności i wpływach. Wielu z jego członków wciąż żyje według „Starych Zwyczajów”.
Model ekonomiczny: Większość Alf zajmuje się łupieniem i najeżdżaniem sąsiednich ziem. Gospodarką zajmują się przede wszystkim bety. To one są rybakami, rolnikami etc. One napędzają i tworzą fundamenty rynku. Później znajdują się Alfy, które obrały inny kierunek niż Wojna, oraz zdolniejsze Bety – Rzemieślnicy, Nauczyciele czy inni zdolni do czegoś więcej niż prostej pracy fizycznej. Dominium jest także otwarte na Handel – o ile ktoś się odważy. Jednak ci szaleni, bądź nieustraszeni wiedzą, że potężne mięśnie rogatych istot potrafią kuć bardzo dobrą broń, pancerz i narzędzia.
Kultura:Poza tym co można wyczytać z powyższych informacji, zasiedlenie Tivaru wywołało schizmę wśród społeczeństwa Dominium. Podzielone zostało na tych, którzy chcą zmienić zwyczaje by dostosować je do kultur istot żyjących na kontynencie, oraz mniejszość konserwatystów, którzy chcą powrócić do „Starych Zwyczajów” panujących w ich ojczyźnie i zaniechać kolejnych zmian.
Społeczeństwo Dominium jest bardzo hierarchiczne, z Alfami ciągle zmagającymi się o dominacje i Betami wiecznie rywalizującymi o zainteresowanie Alf. Każda Akar’ri rodzi się w Domu, najczęściej wyjątkowo małym z żałosnym wpływem politycznym. Tak więc, każda Akar’ri walczy zarówno o własną pozycje, jak i pozycje swojego domu. Zwyczaj Pojedynków jest tutaj silny, a starcia między Alfami należą do dziennego zwyczaju. Każda Akar’ri posiada dwa imiona, czasem trzy. Pierwsze imię posiada małe znaczenie, drugie jest imieniem Domu w którym się urodziła, lub do którego została adoptowana. Trzecie imie jest imieniem Honorwego Domu, jednego z 4’rech które są przy władzy.
Wśród społeczeństwa znajdują się także niewolnicy i mieszańce. Jeśli w przypadku niewolników kwestia ich pozycji jest jasna, tak z mieszańcami bywa różnie. Zazwyczaj traktowani są na równi z niewolnikami, jednak jeśli posiada odpowiednio dużo siły by się obronić, bądź został adoptowany do konkretnego domu i posiada jego protekcje, jest na stanowisku podobnym Becie.
Niezajęte Bety nie noszą na sobie obroży, w czasie gdy te wybrane przez Alfy są zobligowane do posiadania na swoich obrożach znaku własnego Domu, oraz Alfy która ją Wybrała. Same obroże są elementem czysto symbolicznym, najczęściej wykonywanym przez same bety jako część tradycji, często pięknie zdobione, oraz oznaczone własnym imieniem. Niezajęte Bety mają obowiązek słuchać rozkazów każdej Alfy i odpowiednio im służyć.
Niewolnicy służą zazwyczaj jako narzędzie rozrywki, bydło hodowlane lub pożywienie.
Podział społeczeństwa: Około 46% stanowią Alfy, następnie około 50% Bety a pozostałe 4% niewolnicy i mieszańcy.
Cechy społeczeństwa: Agresywne, Honorowe, Wojna;
Wierzenia: Wierzenia Akar’ri są dość proste. Istnieją dwa bóstwa, dwa idealna odzwierciedlenia Dominującej Alfy i Sprytnej, ale uległej Bety.
Historia:Akar’ri nie pochodzą z tych krain. Ich historia zaczęła się w jakimś odległy miejscu. Walczące ze sobą plemiona z biegiem czasu łączyły się, by eliminować pozostałe inne. W końcu, jedno z nich uzyskało dominacje. Jemu przewodziła Aznar’ra. Ona ustanowiła Kodeks, jej przywódctwo ukształtowało społeczeństwo tych istot w to czym jest. Później, Akar’ri zaczeli podbijać resztę miejsca, z którego pochodzą. Trwało to tak długo, aż nie został żaden przeciwnik. Dominacja została osiągnieta. Jednak w pare lat, zaczynało brakować miejsca i pożywienia. Drobna grupa pod przywództwem, Tra’zarny wiedziała, że muszą szukać nowego miejsca. Tak powstał odłam, który z pomocą odpowiedniej ilości ofiar dostał się na Tivar. Szybko podbili to, co znalazło się wokół nich oraz zjedli to, co mogli zjeść. Następnie postawili mury, a wśród murów Miasto. Cykl dominacji rozpoczął się od nowa, chociaż pod innym patronatem.
Władca/Organ rządzący:Dominatorem Domu Aznar’ra jest Alyssh Aznar’ra, potężna Alfa która podobno pożarła swoją matkę, w ten sposób przywłaszczając sobie pozycje. (Grabieżca, Mistrz Oręża, Kompetentny Dowódca, Idol Tłumów, Defraudant, Pożądliwy)
Ważne osobistości: Przywódcy Czterech Domów.
Heros: Yes’eeb Mal’eth – Generał sił uderzeniowych, potężna Alfa o czystym rodowodzie sięgająca całych ośmiu i pół stopy. Jej siła i zaciekłość jest wręcz legendarna, a zasoby jej niewolników i bękartów które za sobą zostawia rozrasta się wraz z jej sławą.
Militaria:Każda część Dominium potrafi walczyć, jednak to przede wszystkim Alfy służa za wojsko. Nie są to jednak dzikusy, a wśród oddziałów panuje żelazna wręcz dyscyplina. Słabi zostają oddzieleni podczas treningu, do czasu aż udowodnią swoja siłę podczas turnieju, pojedynku bądź innego wyczynu. Ze względu na potężne ciała, Akar’ri zawsze posiadają na sobie ciężki pancerz. Za zwiadowców służą raczej Bety, bądź mniejsze Alfy. Jako że konie są zbyt mały dla istot postury Akar’ri, ich kawaleria dosiada istot które przyprowadziły wraz ze sobą na Tivar – potężnych sześcionogich jaszczurów znanych jako Katchi. Nie są one jednak wyjątkowo szybkie, nadrabiają jednak w szponach, kłach i twardych łuskach. Poza tym, Akar’ri szczycą się z dominowania wszelkich istot, często wykorzystując je jako maszyny wojenne. Jeśli zaś chodzi o magiczny arsenał – Arkaniści służą raczej za rzemieślników oraz środek komunikacji. Alfy wolą walkę w bliskim kontakcie ponad unicestwianie przeciwnika z pomocą zaklęć.
Zastosowanie magii: Codzienne - Dla Akar'ri, magia to narzędzie, nie broń. Stosują ją w rzemiośle oraz innych kategoriach użytkowych jak np. komunikacja.
Klimat: Okołorównikowy.
Charakter państwa: Kontynentalny
Ostatnio zmieniony przez Zeman dnia Sro Lut 18, 2015 7:10 pm, w całości zmieniany 4 razy
Umrzyk Admin
Liczba postów : 279 Join date : 18/02/2015 Age : 27
Alfa i beta - podział struktury społecznej Dominium jest na tyle utarty w historii Akar'ri, że jakiekolwiek szanse na bunt ludności są nikłe.
Koszt utrzymania wojsk: 25%.
Yes'eeb Mal'eth - legendarna generał, gdy obejmuje dowodzenie, jest w stanie podnieść podupadłe morale w najgorszym momencie walk. Brane pod uwagę przy toczeniu bitew.