W trakcie gry przez nasze działania (świadomie bądź nieświadomie!) mogą powstać różne, wpływowe i bogate organizacje. Od różnych handlowych karteli czy gildii, poprzez bractwa wojowników aż do niezależnych kościołów (tak jak, przykładowo w naszym świecie - Kościół Rzymskokatolicki.) Uwaga! Jeśli ktoś w swoim podaniu posiada tego typu 'niezależny kościół' w swojej nacji, wraz z jego hierarchią i tym podobnymi - wtedy od razu powstaje odpowiednia organizacja.
Czym się zajmują organizacje? Oczywiście konkurowaniem ze sobą oraz powiększaniem swoich wpływów bądź zysków. W niektórych przypadkach oba te słowa są równoznaczne. Czy wszystkie organizacje ze sobą konkurują? Zdecydowanie nie! Kartel handlarzy egzotycznych przypraw zdecydowanie nie ma o co konkurować z na przykład Poszukiwaczami Starożytnej Wiedzy albo Łowcami Wampirów.
Co daje nam przynależność, sympatia bądź nawet kontrola nad jedną z takich organizacji? Cóż - to wszystko zależy od jej typu. Najemnicy i 'żołnierze fortuny' dopomogą nam za znacznie mniejszą ilość pieniędzy - a jeśli to my jesteśmy szefami - to w zasadzie za darmo. Liga Handlowa kontrolująca przepływ towarów na danym obszarze z pewnością pomoże nam w poprawieniu stanu naszej gospodarki. I zniszczeniu gospodarki naszego przebrzydłego sąsiada, którego cały handel przepływa właśnie przez tą Ligę. Jakaś gildia łowców potworów pomoże nam się pozbyć odpowiedniego problemu. Niezależne Kościoły mają to do siebie że one same dosyć szybko się rozprzestrzeniają. Zakony i inne 'święte bractwa' pomogą nam walczyć z niewiernymi.. I tak dalej, i tak dalej. Należy jednak pamiętać że czasami pomoc jednej organizacji oznacza gorsze relacje z inną organizacją. Szczególnie będzie można to dostrzec w konkurujących ze sobą organizacjach kupieckich czy ewentualnie organizacjach religijnych.