Tivar PBF
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Tivar PBF

Rozwiń państwo i zdobywaj inne w świecie Tivaru!
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 AdDur - Tyrania Inferna

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
AdDur

AdDur


Liczba postów : 68
Join date : 02/03/2015

AdDur - Tyrania Inferna Empty
PisanieTemat: AdDur - Tyrania Inferna   AdDur - Tyrania Inferna Icon_minitimePon Mar 02, 2015 4:34 pm

Proszę o wykasowanie postu w schemacie - pomyliły mi się tematy.

http://th09.deviantart.net/fs26/PRE/i/2008/032/d/4/Symbol_by_Iron_Fox.png

Nazwa nacji: Tyrania Inferna

Rasa: Ludzie; Mieszkańcy Tyranii są w większości ludźmi rasy białej o ciemnych włosach i brązowych oczach. Przynajmniej kasta rządząca, zwana Kertami, oprócz tego Inferno zamieszkują liczni niewolnicy każdej możliwej rasy (większość stanowią jednak czarni Negrowie z południowych dżungli). W bezpiecznych miastach Tyranii spotyka się kupców wielu ras, a w sercu kraju zamieszkują także przedstawiciele innych ras, o ile są wystarczająco zdegenerowani aby dobrowolnie służyć Tyrani...

Ustrój: Tyrania magokratyczna; Rządy w państwie sprawuje Krąg Infernalistów, zrzeszający dziesięciu najpotężniejszych i obdarzonych największą mocą demonologów. Decydują oni o kierunku działań Tyranii, ale rzadko kiedy opuszczają Pałac Piekieł. W ich imieniu przemawia zazwyczaj zamaskowany człowiek zwany Heroldem Gniewu, będący głosem i wolą Kręgu. Demonolodzy zasiadają w Kręgu aż do śmierci, pozostali członkowie mogą ich odwołać tylko pod warunkiem jednomyślności, następnie wybierając spośród grona czarnoksiężników następcę. Krąg sprawuje niczym nieograniczoną władzę absolutną i decyduje o życiu i śmierci wszystkich mieszkańców. W imieniu Kręgu władzę w prowincjach sprawuje cywilna administracja pod przewodnictwem Tyranarchów, którzy sprawują władzę w prowincjach.

Model ekonomiczny: Interwencjonizm; Teoretycznie istnieje wolny rynek, aczkolwiek Infernaliści dowolnie na jego wpływają, zależnie od kaprysów. Zazwyczaj jednak tego nie robią, uznając że syci obywatele rzadziej się buntują, Oczywiście nie dotyczy to niewolników którzy traktowani są jak bydło i wykorzystywani jak tylko można. Oczywiście mordowanie ich bez sensu jest uznawane za głupotę, bo kto morduje przydatne narzędzia? Mimo to traktowani są bez litości i stale pracują na chwałę Tyranii, aż do śmierci. Handel z innymi krajami odbywa się tylko w "bezpiecznych miastach" - są to porty i pograniczne miasta gdzie wstęp mają obcy. Jeśli zapuszczą się gdzie indziej bez pozwolenia automatycznie zostają uznani za niewolników.

Kultura: Chociaż bogaci obywatele Tyranii są często dekadentyczni i lubują się w zakazanych rozrywkach różnych sortów, od dzikich ekscesów seksualnych aż po narkotyki, to jest to raczej zjawisko ograniczające się do sfer wyższych. Zwykli obywatele zajmują się po prostu przeżyciem, żyjąc prawie jak w "normalnych" krajach. Demonolodzy zaś mimo zewnętrznych oznak bogactwa, jak monumentalne budowle, czy pyszne stroje, skłaniają się raczej ku ascetyczności. Im wyżej w hierarchii tym bardziej to widoczne - zdobywanie wiedzy nie sprzyja rozrywkowemu stylowi życia. Demonolodzy są więc raczej wyciszeni i spokojni... Jednak tak jak jest uśpiony wulkan. Mieszkańcy Tyranii lubią luźne szaty w jaskrawych kolorach, a demonolodzy zazwyczaj łączą czerń z czerwienią. W Tyranii szczególnie ceni się architekturę - najczęściej w wydaniu monumentalnym w wypadku tworów dla Demonologów, jednak najbogatsze dzielnice składają się z wyglądających na lekkie jak piórko rezydencjami otoczonymi ogrodami. Wszystko to sąsiaduje z nędznymi dzielncami slumsów zamieszkanymi przez niewolników. Bardzo cenione są też rzeźby i płaskorzeźby, a każdy większy budynek jest nimi ozdobiony.

Podział społeczeństwa: Na szczycie drabiny społecznej są rzecz jasna Demonolodzy. Spędzają oni jednak większość czasu na studiach czarnoksięskich i przyzywaniu stworzeń z innego wymiaru i rzadko angażują się w życie codzienne. Jednak to właśnie Krąg sprawuje ostateczną władzę. W imieniu Kręgu władzę sprawują urzędnicy wywodzący się najczęściej z ambitnej klasy średniej. Z niej rekrutuje się także elitarne wojsko stałe. Klasa bogaczy, głównie kupców handlujących z zagranicą, oraz wielkim posiadaczy ziemskich. Mimo bogactwa nie mają dużego wpływu na politykę, a jeśli już to co najwyżej na szczebel lokalny. Klasa średnia sama w sobie nie ma dużych wpływów, ale to z niej rekrutują się oficerowie, wojska elitarne i kadra urzędnicza. Poniżej są biedni, ale wolni obywatele, pracujący u innych lub uprawiający spłachetki ziemi. Żyją skromnie i usiłują uniknąć zniewolenia za długi. Z nich także rekrutowane są szerokie masy wojska, w którym służba daje szansę na awans społeczny. Niżej znajdują się niewolnicy, traktowani jak zwierzęta - przydatne, ale bez prawa do jakichkolwiek decyzji. Kto urodził się niewolny taki pozostanie do końca życia. Niewolników łapią także wysyłani poza granice łowcy, jak i można nim zostać za długi, albo wchodząc bez pozwolenia na ziemie Tyranii. Jako tako traktowani są jedynie niewolnicy którzy mają jakieś specjalne umiejętności. Niewolnikiem jest się do końca życia i są nimi też ich potomkowie. Uwolnić z niewoli może tylko Krąg, ale przypadki te liczy się na palcach rąk. Każdy niewolnik oznaczony jest piętnem na czole.

Cechy społeczeństwa:
A. Usposobienie: Agresywne,
B. Najważniejsza wartość: Wiedza,
C. Specjalizacja: Magia,

Wierzenia: Demonolodzy w większości wyznają Wielką Bestię, najpotężniejszą istotę Piekieł, spętaną na ich dnie i będącą stworzycielem demonów. Wielka Bestia jest raczej obojętna na sprawy ludzi i interesuje ją tylko moc i potęga. Można jednak zwrócić jej uwagę rytuałami, które ponoć osłabiają krępujące ją więzy. Wymagają one jednak wielkiej mocy. Demonolodzy uważają, że daje im ona ich moce, a z pewnością je zwiększa. Poza demonologami Wielką Bestię wyznaje zaledwie garstka ludzi. Nie buduje się świątyń poświęconych Wielkiej Bestii. Wśród społeczeństwa z popularny stał się kult Arcydemonów, kilku potężnych bytów z innych sfer. Wyznaje się trzy Arcydiabły (zwane zbiorczo Trójcą):
- Seerrnaia; Pani Sukkubów, Arcydemonica przyjemności,
- Griivus; Pan Złota, Arcydemon chciwości,
- Vaakos, Pan Wojny, Arcydemon siły,
Arcydemonom stawia się pyszne świątynie i poświęca im ofiary, oraz urządza na ich cześć huczne święta - w wypadku Pani Sukkubów są to głównie orgie, Griivusowi składa się w ofierze złoto, a Vaakos ceni rytualną walkę na śmierć i życie na arenach.
Część społeczeństwa nie wierzy w nic, a wśród niewolników popularne są nadal ich rodzime kulty (w wypadku czarnych głównie szamanistyczne).

Historia: Niegdyś na ziemiach Tyranii istniał szereg niewielkich feudalnych państewek toczących wieczne wojny pomiędzy sobą. Mijały setki lat i zmieniały się jedynie imiona władców... Wszystko to trwało do momentu aż nadworny czarodziej króla Gerorica IX odnalazł w bibliotece starożytną księgę "Czarny Foliał". Zawierał on wiedzę o zakazanych arkanach magii czarnoksięskiej i demonologii. Czarodziej ów, którego imię brzmiało Virgos uległ pokusie i zaczął studiować tajemnice księgi. Wraz z jego mocą rosła jego ambicja. Postanowił obalić króla i samemu zacząć panować. Potrzebował jednak do tego sprzymierzeńców. Zaczął w sekrecie szkolić grupkę uczniów w arkanach mrocznych sztuk i uciekając się do zabójstw, kradzieży i oszustw zbierać pieniądze. W końcu wynajął ogromną armię najemników, która najechała ziemie Gerorica. Sam król jednak nie stawił im oporu, złożony chorobą, którą przeklął go Virgos. Najemnicy bez problemu zajęli kraj, a Virgos ogłosił się królem-magiem. Okoliczni władcy wypowiedzieli mu wojnę. On jednak pokonał ich wszystkich w wielkiej bitwie pod Czarnym Potokiem. Głowy dwunastu królów zatknięto na włóczniach, a Virgos tryumfował. Władał prawie sto lat, aż w końcu zamordowali go chciwi jego władzy uczniowie. Zdołali jednak porozumieć się i nie rzucili się sobie do gardeł. Zawiązali pierwszy Krąg Infernalistów i powołali Tyranię. Od tych wydarzeń minęło trzysta lat, przez które Tyrania rozwijała się. Teraz jest gotowa aby napisać nową kartę w historii świata.

Organ rządzący: Krąg Infernalistów; Zgromadzenie dziesięciu najpotężniejszych demonologów, posiadające władze absolutną nad Tyranią.

Cechy władzy:
- Mistrz magii,
- Architekt,

Ważne osobistości:
Herold Gniewu: Tajemnicza, zamaskowana persona będąca głosem i wolą Kręgu. Zawsze od stóp do głów odziany na czarno. Nikt nigdy nie widział jego twarzy i nie wiadomo kim albo czym jest, ani nawet czy zachodzi rotacja na stanowisku...
Nuros „Czarny”: Infernalista i jeden z członków Kręgu. Najstarszy z wszystkich demonologów, liczy sobie ponoć ponad sto lat. Mimo to zachowuje jasny umysł i znany jest z wielkiej mocy. W Kręgu jest liderem frakcji tradycjonalistów.
Axeos Neors: Jeden z najmłodszych, bo raptem dwudziesto kilku letni. Niespodziewanie dla wszystkich został wybrany do Kręgu w uznaniu swojej ogromnej mocy i wielkich zdolności czarnoksięskich. Nie wiadomo skąd pochodzi, ale wygląd wskazuje na pewną domieszkę elfiej krwi. Od początku swego udziału w Kręgu stał się żarliwym orędownikiem ekspansji na inne lądy i agresywnego rozwoju Tyranii.
Zaiidia: Najwyższa kapłanka Pani Sukkubów, według powtarzanych często półgłosem plotek sama ma być półdemonicą. Pewnym jest, że ma ogromny wpływ na wielu ważnych urzędników, oficerów, a ponoć nawet demonologów… Wiąże się ją także z wywiadem Tyranii oraz jej światem przestępczym.

Heros: Archistrates „Czarny Mag”; Członek Kręgu i prawdopodobnie najpotężniejszy czarnoksiężnik Tyranii. Specjalizuje się w przywoływaniu istot z Piekieł i opracował wiele rytuałów ku temu służących. Ponoć nadal pracuje nad przywołaniem do Tivaru coraz potężniejszych bytów… Archistrates znany jest także z charakterystycznego stroju z kapturem i maską, którą bardzo rzadko zdejmuje, ponoć z powodu straszliwych deformacji których jego ciało doznało skutek kontaktu z piekielnymi mocami.
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120514125029/disciples/images/e/ee/2i6nn6e.jpg

Militaria: Wojska Tyranii są w pełni zawodowe i składają się głównie z zwabionych wizją poprawy swojego lodu biedaków. Uzbrojeni w tanie, masowo produkowane uzbrojenie i byle jak przeszkoleni stanowią trzon oddziałów Tyranii, służąc w większości liniowych formacji. Szeregom takiej piechoty towarzyszą jednak mniejsze elitarne jednostki składające się z bogatszych obywateli – to z nich rekrutują się elitarne jednostki uderzeniowe pokroju Rycerzy Piekieł czy owiani złą sławą Zabójcy. Armia Tyranii ma z reguły zapewnione również wsparcie Demonologów, którzy oprócz umiejętności przyzywania różnych istot władają także niszczycielską magią ognia. Nie można oczywiście zapomnieć o demonach – jak na razie są to głównie mało groźne chochliki i inne pomniejsze stwory, jednak w miarę jak moc czarnoksiężników Tyranii będzie rosnąć, z pewnością w ich armii pojawią się także potężniejsze istoty. Z racji wyspiarskiego położenia ważną rolę odgrywa flota, składająca się głównie z szybkich galer, napędzanych dzięki wysiłkowi niewolników. Często podróżują nimi łowcy niewolników, będący niejako osobną kategorią oddziałów Tyranii.

Zastosowanie magii: Mieszana; Elity Tyranii składają się z czarnoksiężników - magia używana jest zarówno w celach wojennych, jak i do dyscyplinowania ludu, albo rozwoju gospodarczego.

Klimat: Śródziemnomorski/Tropikalny

Charakter państwa: Wyspiarski,


Ostatnio zmieniony przez AdDur dnia Wto Mar 03, 2015 4:24 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Umrzyk
Admin
Umrzyk


Liczba postów : 279
Join date : 18/02/2015
Age : 27

AdDur - Tyrania Inferna Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Tyrania Inferna   AdDur - Tyrania Inferna Icon_minitimeWto Mar 03, 2015 12:06 am

Dodaj cechy do organu rządzącego.
Powrót do góry Go down
https://tivar.forumpl.net
AdDur

AdDur


Liczba postów : 68
Join date : 02/03/2015

AdDur - Tyrania Inferna Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Tyrania Inferna   AdDur - Tyrania Inferna Icon_minitimeWto Mar 03, 2015 4:24 pm

Dodano.

Cechy władzy:
- Mistrz magii,
- Architekt,
Powrót do góry Go down
Umrzyk
Admin
Umrzyk


Liczba postów : 279
Join date : 18/02/2015
Age : 27

AdDur - Tyrania Inferna Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Tyrania Inferna   AdDur - Tyrania Inferna Icon_minitimeWto Mar 03, 2015 6:49 pm

Jest mały problem odnośnie umiejscowienia Cię na śródziemnomorskiej/tropikalnej wyspie. Może być na niej klimat umiarkowany?
Powrót do góry Go down
https://tivar.forumpl.net
AdDur

AdDur


Liczba postów : 68
Join date : 02/03/2015

AdDur - Tyrania Inferna Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Tyrania Inferna   AdDur - Tyrania Inferna Icon_minitimeWto Mar 03, 2015 6:53 pm

Nie ma problemu, klimat byleby nie arktyczny - możesz mnie umieścić tam gdzie ci pasuje.
Powrót do góry Go down
Umrzyk
Admin
Umrzyk


Liczba postów : 279
Join date : 18/02/2015
Age : 27

AdDur - Tyrania Inferna Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Tyrania Inferna   AdDur - Tyrania Inferna Icon_minitimeWto Mar 03, 2015 7:25 pm

Akcept.

Modyfikator:

Niewolnicza praca - z racji rozpowszechnionego i ogólnie praktykowanego niewolnictwa, wszelkie projekty dotyczące stawiania budynków i rozwoju infrastruktury w kraju są tańsze o 10%.

Stawka utrzymania armii: 15%

Heros:

Archistrates - potęga tego czarnoksiężnika ujawnia się w działaniach magicznych; wszelkie zaklęcia mają większą siłę i szansę na powodzenie.
Powrót do góry Go down
https://tivar.forumpl.net
Sponsored content





AdDur - Tyrania Inferna Empty
PisanieTemat: Re: AdDur - Tyrania Inferna   AdDur - Tyrania Inferna Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
AdDur - Tyrania Inferna
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Tivar PBF :: Sprawy techniczne :: Rekrutacja-
Skocz do: